marți, 12 ianuarie 2010

Bulgărele-gogoaşă, un fenomen meteo rar întâlnit

Frigul din ultimele săptămâni le-a adus britanicilor un fenomen meteo rar întâlnit în afara celor mai geroase regiuni ale planetei.


Bulgării-gogoaşă au o formă cilindrică şi se formează dintr-o combinaţie rar întâlnită de zăpadă, gheaţă, vânt, o anumită temperatură şi umiditate. Ei sunt cel mai adesea întâlniţi în preeria din America de Nord. Totuşi, condiţiile meteo extreme care au cuprins Europa în ultima perioadă au adus bulgării-gogoaşă şi în Marea Britanie.

"I-am văzut de la distanţă pe câmp şi ne-am gândit că s-au jucat nişte copii făcând bulgări de zăpadă imenşi", povesteşte Ron Trevett, locuitor al regiunii Somerset, citat de telegraph.co.uk. "Dar când am ajuns acolo am constatat uimiţi că nu erau urme de încălţăminte şi că bulgării se adunaseră cu sutele - prea mulţi ca să fie făcuţi de copii. Ne-am dat seama atunci că probabil au fost făcuţi de vânt", spune Ron.

Frank Barrow, meteorolog, explică formarea bulgărilor neobişnuiţi, precizând că ei apar în condiţii specifice, rar întâlnite: "Stratul de zăpadă devine puţin "lipicios", iar apoi e nevoie de ceva vânt. Zăpada de la suprafaţă este apoi desprinsă de stratul inferior, mai rece şi pufos, iar vântul formează bulgărele. Este, într-un fel, modul naturii de a face un om de zăpadă".
 

Sursa: money.ro

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Ultimele stiri ZF

Ultimele stiri Mediafax

Ultimele stiri Hotnews

Ultimele stiri Conso

Ultimele stiri Fonduri Europene

Victor Ciutacu - Vorbe Grele

finantare credite bancare